معایب کلاس آنلاین

معایب کلاس های آنلاین :

1- کمبود تعامل اجتماعی

تعامل اجتماعی یک بخش مهم در تجربه دانش آموزان می باشد. حضور در مدرسه و دانشگاه فرصتی است که با افراد و دوستان جدید آشنا شوید که این امر در مهارت های اجتماعی شما بسیار تاثیر گذار است. همچنین می توانید در بحث های کلاس شرکت کنید و دیدگاه های جدیدی به دست بیاورید که انجام آن در کلاس های آنلاین تقریباً غیر ممکن خواهد بود.

2- محدود بودن انتخاب دروس

سطح کلاس آنلاین روز به روز پیشرفت می کنند اما هنوز امکان برقراری آن برای همه رشته ها وجود ندارد . شاید کلاس های آنلاین برای رشته هایی مثل تجارت، تاریخ، اقتصاد و زبان بسیار موثر باشد اما هنوز رشته هایی وجود دارند مثل شیمی، زیست، مهندسی و دیگر رشته های این چنینی که نتوانسته اند از کلاس های آنلاین استفاده کنند. زیرا این افراد نیازمند حضور در آزمایشگاه ها و بررسی های حضوری هستند.

3- نیازمند دیسیپلین بالا

انعطاف پذیری بالا و کمبود اجبار برای پاسخگویی دانشجو یا دانش آموز باعث می شود تا دانشجویان یا دانش آموزان وقت زیادی را هدر بدهند . بسیاری از دانش آموزان انگیزه خود را از دست می دهند و نمی توانند تکالیف خود را به موقع انجام دهند . در نتیجه برای موفق شدن در کلاس آنلاین باید دیسیپلین شخصی یا بالا و مدیریت زمان داشته باشید و مهارت های خود را نظم و ترتیب بخشید تا در این راه موفق شوید. در غیر اینصورت احتمال افت درسی وجود خواهد داشت.

4- اعتبار کم

ممکن است که بسیاری از افراد ساعت ها در فرمت های مختلف رسانه های اجتماعی کلاس های آنلاین شرکت کنند اما بسیاری از سازمان ها هنوز به اطلاعات، علم و آگاهی افراد فارغ التحصیل از کلاس آنلاین اعتماد کافی ندارند و آن ها را با افرادی که کلاس های حضوری سپری کردند ، مقایسه می کنند. در نتیجه می توان این را یکی از نقاط منفی کلاس های آنلاین دانست.

 5- فشار بیشتر روی خانواده ها

از آن جایی که فشار معلم روی بچه ها زیاد نیست، در نتیجه خانواده ها باید این کمبود را جبران کنند بعضی از کودکان هستند که در این زمینه ناتوان می باشند و کار والدین چند برابر می گردد.

6- ارتباط کاملاً غیر حضوری

کلاس های آنلاین نمی تواند تجربه رابطه انسان ها را به خوبی نشان دهد. زمانی که در کلاس درس سنتی هستید، می توانید جسم استاد را ببینید. از زبان بدن او استفاده کنید و با حرکات او خیلی از مفاهیم را درک کنید اما در کلاس آنلاین این امکان وجود نخواهد داشت. در نتیجه ممکن است که سطح یادگیری تا حدی افت داشته باشد و تنها راه ارتباطی شما از طریق نوشتار و مکالمه است.

7- نیازمند مسئولیت پذیری فردی

دیگر مسئولیت همه چیز با خودتان است. اینکه چه زمانی تکالیفتان را انجام دهید، چه زمانی به کلاس مراجعه کنید یا چه زمانی آن را به پایان برسانید. همه این ها به تصمیم خود شما بستگی دارد. در نتیجه باید بلد باشید که چگونه زمان خود را مدیریت کنید.

نویسنده : معاون فناوری ، راضیه سیفی

تایید کننده مطلب : مدیریت آموزشگاه ، نجمه مدبری


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20