بررسی مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس – سیده یاسمن عارفی پور

بررسی مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس :

دسترسی به منابع آموزشی محدود یکی از مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس

نه تنها زبان انگلیسی، آموزش هر چیزی بیشتر به منابع بستگی دارد.

اغلب معلمان با این نوع مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس مواجه هستند، منابعی که برای درس زبان انگلیسی ارائه می‌شود که چندان به یادگیری موثر دانش آموزان  کمک نمی‌کند.

تدریس بدون دسترسی به منابع ضروری برای معلمان بسیار دشوار است؛ منابعی مانند ضبط صوت، مایک، پروژکتورها، سیستم‌های کامپیوتری، و انواع دیگر دستگاه‌های دیجیتال.

نحوه تدریس و محیط کلی کلاس، آموزش برای دانش آموزان جالب و موثر می‌کند و به آنها در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند.

تعداد زیادی دانش آموز در کلاس درس

تعداد زیادی از دانش آموزان در کلاس درس مزاحمت و استرس زیادی برای معلمان بوجود می‌آورد. زیرا برای آموزش تعداد زیادی از دانش آموزان، معلمان باید تلاش و کوشش بیشتری داشته باشند.

مشکلات ناشی از تعداد زیادی از دانش آموزان در زیر آورده شده است:

  • با ایجاد صدا باعث مزاحمت معلم شد.
  • مدیریت دانش آموزان کلاس دشوار است.
  • درگیر کردن دانش آموزان شلوغ در یادگیری بسیار دشوار است.
  • منابع آموزشی برای همه دانش آموزان در دسترس نیست.
  • اینها برخی از مشکلاتی است که در یک کلاس شلوغ ایجاد می‌شود.

برنامه درسی اشتباهی که باید تدریس شود

برنامه درسی نوعی محتوایی است که معلمان برای آموزش به دانش آموزان از آن پیروی می‌کنند. برنامه درسی نقش بسیار مهمی در آموزش زبان انگلیسی و همچنین در سایر دروس دارد.

این برنامه به معلمان کمک می‌کند تا آیتم‌های مهم دوره را آماده کنند و برنامه کلاس را برای آموزش گام به گام به دانش آموزان سازماندهی کنند.

بیشتر معلمان از این مورد به عنوانی یکی از مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس یاد می‌کنند؛ برنامه درسی اشتباهی به آنها داده می‌شود تا زبان انگلیسی را به دانش آموزان آموزش دهند.

معلمان که برنامه درسی اشتباه را تدریس می‌کنند تأثیر منفی بر دانش آموزان می‌گذارد و به این ترتیب دانش آموزان نمی‌توانند زبان انگلیسی را یاد بگیرند و صحبت کنند.

زمان محدود برای تدریس

زمان مهمترین چیز در یادگیری زبان انگلیسی است. زمان می‌برد تا معلمان، دانش آموزان خود را ارزیابی کنند و آنها را در سطح خود آموزش دهند. زمان کلاس برای معلمان برای آموزش زبان انگلیسی بسیار کم است.

زمان تدریس کوتاه، یکی از سخت ترین وظایف معلمان است.

دانش آموزان حوصله و علاقه ای به یادگیری زبان انگلیسی ندارند

بی‌حوصلگی و عدم علاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی نیز یکی از مکسلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس است. گاهی اوقات دانشجویان علاقه ای به یادگیری و شرکت در سخنرانی‌های زبان انگلیسی ندارند. سپس سعی می‌کنند فعالیت‌های دیگری را انجام دهند.

گاهی اوقات با صحبت با دیگران و انجام کارهای غیرمنطقی دیگر در طول تدریس باعث مزاحمت معلمان می‌شدند.

دانش آموزان بیش از حد به معلم وابسته می‌شوند

بسیاری از اوقات، دانش‌آموزان به‌جای اینکه خودشان را محک بزنند، به‌طور خودکار به معلم برای پاسخ‌های صحیح نگاه می‌کنند. اگر معلم هر بار آنها را موظف کند که باید پاسخ درست را بیان کنند، می‌تواند این روش مخرب باشد. در عوض، روی تشویق مثبت باید تمرکز شود. این روش کمک می‌کند تا دانش آموزان تمایل بیشتری به پاسخ دادن داشته باشند (حتی اگر اشتباه باشند).

استفاده مداوم از زبان فارسی

یکی از مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس، استفاده از زبان فارسی در کلاس است. به عنوان یک معلم زبان انگلیسی، تشویق دانش آموزان به استفاده از زبان انگلیسی و فقط انگلیسی بسیار مهم است. با این حال، اگر دانش‌آموزان شروع به مکالمه به زبان اصلی خود کردند، به آنها نزدیک‌تر شوید و سؤالات مستقیم بپرسید مانند “آیا سوالی دارید؟”.

ایده دیگر ایجاد مجموعه ای از قوانین کلاس و ایجاد یک سیستم مجازات برای زمانی است که آنها از زبان اول خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر کسی سه بار در حال استفاده از زبان اول خود گرفتار شد، از او بخواهید شعری را جلوی کلاس بخواند (به زبان انگلیسی). به یاد داشته باشید، برای 1-2 ساعتی که آنها در کلاس انگلیسی هستند، باید فقط انگلیسی صحبت کنند.

وجود دانش آموز نافرمان، بداخلاق یا شلوغ

وجود این دانش آموزان مهم نیست، چراکه ممکن است در هر کلاس درسی باشند. اگر کل کلاس در حال شلوغ کردن باشند، ممکن است تقصیر معلم باشد، یعنی مطالب خسته کننده یا مدیریت ضعیف کلاس او باعث شده است که فضای کلاس، مناسب یادگیری نباشد. اما اگر یک دانش آموز خاص شلوغ می‌کند، باید برای نشان دادن تسلط بر اداره کلاس به سرعت واکنش نشان دهید. برای حل این مشکل، یک معلم زبان انگلیسی باید سختگیر باشد و در صورت نیاز نظم و انضباط را برقرار کند. اگر این اتفاق ادامه پیدا کند، اقدامات انضباطی بیشتری از طریق مدیر مدرسه قابل پیگیری باید انجام شود.

نویسنده : دبیر محترم زبان انگلیسی ، سیده یاسمن عارفی پور

تأیید کننده مطلب : مدیریت محترم آموزشگاه ، نجمه مدبری


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20